TROCHĘ RUCHU NIE ZASZKODZI!


Ćwiczenie wyprostne ,,Marsz wielkoludów”.
Dziecko chodzi  na palcach, jednocześnie wyciągając ręce do góry i naśladując wielkoluda.
Ćwiczenie z elementem skoku ,,Skoki zająca”.
Dziecko  naśladuje ruchy zająca, przenosząc ręce do przodu z jednoczesnym prostowaniem nóg.
Ćwiczenie mięśni brzucha ,,Jazda na rowerze”.
Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi i uniesionymi nad podłogę.
Naśladuje  jazdę na rowerze, zataczając jednocześnie stopami obszerne koła.
Jedzie w normalnym tempie, potem powoli (pod górkę) i szybko (z górki).
Ćwiczenie równowagi ,,Bociany na łące”.
Dziecko  staje wyprostowane i naśladują bociana, unosząc jedną nogę do góry z jednoczesnym rozłożeniem rąk w bok.
Stara utrzymać się w tej pozycji jak najdłużej.
Zmieniając nogę i powtarzając ćwiczenie kilkakrotnie.

Ćwiczenie stóp ,,Stopa za stopą”. Dziecko chodząc  po Sali/ pokoju  stopa za stopą, odliczając po sześć  stóp,
a następnie stając na jednej nodze jak bocian, z jednoczesnym uniesieniem rąk.
Powtarzając ćwiczenie, odmierzają sześć stóp i zmieniają nogę, na której stał bocian.
Ćwiczenia gimnastyczne z nazywaniem części ciała wg W. Sherborne
Dziecko wykonuje następujące ćwiczenia wg opisu opiekuna:


„Wyczuwanie tułowia” (kładzie  się na plecach i ślizga się po podłodze, a następnie robi  to samo na brzuchu).
„Wyczuwanie całego ciała” (leży na podłodze z rękami wzdłuż ciała, naprężając i rozluźniając mięśnie,
a następnie turlając się z rękoma uniesionymi do góry).
„Wyczuwanie nóg” (w siadzie ugiętym z dłońmi opartymi z tyłu dotyka  palcami stóp podłogi,
uderzając o podłogę piętami i całą stopą).
„Wyczuwanie łokci” (w siadzie rozkrocznym z ugiętymi kolanami dotyka naprzemienne  łokciami kolan).

„Wyczuwanie nóg w ruchu” (chodząc  po Sali/ pokoju  na sztywnych nogach, bez zginania kolan).
„Świadomość kolan” (maszerując  po sali, wysoko unosząc kolana).
„Wyczuwanie bioder” (kręcąc  się wokół własnej osi, siedząc na podłodze na pośladkach).
„Wyczuwanie środka ciała, łokci i kolan” (zwijając  się w kłębek jak zasypiające zwierzęta, 
a następnie przechodzą do klęku podpartego).
Dziecko leży na plecach na kocyku, a opiekun  je ciągnie po śliskiej podłodze, trzymając  za brzeg koca.
Ćwiczenia gimnastyczne (wg W. Sherborne)
Ćwiczenia wykonujemy w parach.
Dziecko  siedzi, kolana zgięte, twarz zwrócona do siebie: wita się paluszki, kolana, pięty, stopy, plecy.
Dziecko  siedzi  w rozkroku, opiekun przed nim , obejmuje go  ramionami, głaska, tuli.
Dziecko siedzą (siad skulny rozkroczny): posuwanie się do przodu z opiekunem,
odpychanie się nogami.
Dziecko  z opiekunem  siedzi  przodem do siebie z lekko ugiętymi nogami w kolanach i kołyszą się:
trzymają się za ręce, na zmianę kładą się na plecach i są przeciągane przez partnera/ opiekuna.
Dziecko leży, „jest plasteliną”, którą „wałkuje” opiekun.
Następnie, napinając mięśnie, udaje, że przylepiło się do dywanu jak plastelina.
Opiekun z pary próbuje ją „oderwać”.
Odpoczynek – leżenie na plecach, kontrolowanie oddychania: wdech nosem, wydech  ustami. 
Przygotowały: Magdalena Król- Skoczyńska, Anna Rumas,Wanda Jelcz,Jolanta Srebrzyńska

Komentarze